Útvonaltervezés hírlevél
Facebook
Orgatec 2022

Orgatec 2022

 
2018 után idén először tartották meg Kölnben 120.000 négyzetméteren több mint 600 kiállítóval a világ legnagyobb irodabútor szakvásárát. Az ORGATEC hagyományosan kétévente kerül megrendezésre, saját megfogalmazásuk szerint a kiállítóknak lendületet ad, miközben utat nyit az úttörő trendeknek, stílusoknak, egyben nagyszerű prezentációs platform és találkozási hely az iroda- és facility piac döntéshozói számára.
Az ORGATEC esetében az irodabútor szakvásár egy erősen leegyszerűsítő megfogalmazás, hiszen az irodabútorok mellett olyan technológiák, ötletek és eszközök kerülnek bemutatásra, amelyek a munkavégzést egyre hatékonyabbá teszik, és mentesítik a manapság egyre archaikusabbnak tűnő normáktól, kötelezettségektől és korábbi szokásainktól. 
Az idei kiállítás szlogenje beszédes: New Visions of Work. 
Az elmúlt két évben a munka világa gyökeres változáson ment keresztül. A globális események megváltoztatták a korábbi helyzetet. Az, ahogyan dolgozunk és ahol dolgozunk, valószínűleg örökre megváltozott. 
Új munkamodellek jelentek meg és váltak a mindennapi munka részévé. Az otthoni munkavégzés egy jó példa arra, hogy ami korábban kivétel volt, az mára a mindennapi élet része lett. Sok munkáltató azonban szeretné, ha alkalmazottai visszatérnének az irodába – legalább részmunkaidőben. A munkatársak azonban elvárásokat támasztanak régi-új munkahelyükkel szemben. Ez egyrészt felveti a kérdést, hogyan eleveníthetjük fel újra a munkahelyi élet olyan elemeit, amelyek az elmúlt időszakban elmaradtak, mint például a kollégákkal való személyes interakciót, másrészt pedig meg kell találnunk a módját annak, hogy átvegyük és beépítsük az új munkastílusokba mindazt, ami ebben az időszakban jól működött és hozzáadott értéket jelentett a munkatársaknak. 
 
 
 
A kiállításon láthattunk megoldásokat arra, ami ma már lehetséges technológiai és munkahelytervezési szempontból: munkakörnyezetet az új munkához, integrált technológiai koncepcióval, szenzorokkal ellátott tárgyalókkal és munkahelyekkel, átmenetet az otthoni és az irodai munka között, jó példákat a hibrid munkavégzést támogató irodabútorokra, RFID technológiákra. A kollaborációs és foglalási eszközök, valamint applikációk közös használatával az iroda olyan munkakörnyezetet hoz létre, amelyben hatékonyabban végezhetjük el feladatainkat, megfelelhetünk az egyre igényesebb elvárásoknak. 
Idén, a COVID után, az esemény egyik kulcsfontosságú dimenziója a találkozás volt. A vásár kiváló lehetőséget kínált a kapcsolatteremtésre, ami még mindig elengedhetetlen az üzlethez. Továbbra is fontos, hogy legyen lehetőség arra, hogy a design, a gyártás, a kereskedelem és a belsőépítészet világa személyesen találkozhasson.
Számunkra is fontosak voltak a személyes találkozások, néhány beszállítónkkal most volt alkalmunk először személyesen kezet rázni és megköszönni egymásnak a közösen végzett munkát. Irodabútoros partnereink közül kiállított a Sedus, akinek szokás szerint az egyik legnagyobb standja volt a 8-as pavilonban, legújabb bútorai a hibrid munkavégzésről szólnak; az MDD, aki idén a soft seating bútorokra fókuszált; az olasz True Design aki anyaghasználatával és formavilágával az irodában is igényes otthoni környezetet teremt.
Természetesen a kiállításon bemutatta újdonságait mindkét elektronikus locker zár gyártónk, a Gantner és a felhő alapú technológiát használó Keynius is.
Partnereink újdonságait hamarosan részletesebben is bemutatjuk.