Útvonaltervezés hírlevél
Facebook
Hibrid munkavégzés

Hibrid munkavégzés

 
A hibrid munkavégzés, egy újabb állomás az irodák fejlődésében
 
Az utóbbi években az irodai munkavégzés új megközelítése terjedt el – a hibrid munkastílus. Ez az innovatív koncepció újradefiniálta a hagyományos irodai környezetet, rugalmas ötvözetét kínálva a távmunka és a jelenléti munka együttesének. Ahogy a világunk folyamatosan alkalmazkodik a változó dinamikához, a hibrid irodák hatékony megoldássá válnak a vállalkozások és az alkalmazottak számára egyaránt.
 
A hagyományos “9-től 5-ig az asztalom mellett ülök” irodai rutin koncepciója már korábban átadta helyét egy rugalmasabb megközelítésnek. A pandémia időszaka elhozta az erőltetett home office-t, amiből nehezen tud kilépni a munkavállalók jelentős része. A hibrid munka egyesíti a távmunka előnyeit, például a jobb munka-magánélet egyensúlyt és a csökkentett ingázási időt, valamint az irodai jelenlét előnyeit,a  személyes interakciókat, a kreativitást, ötletelést és a csapathoz való kötődést. Ezt a változást felgyorsította a technológiai fejlődés és a munkához való hozzáállás megváltozása.
 
A hibrid irodák előnyei
1. Rugalmasság: a hibrid munka lehetővé teszi az alkalmazottak számára, hogy egyéni preferenciáiknak és szükségleteiknek megfelelően alakítsák az időbeosztásukat.
2. Produktivitás: sok alkalmazott a távmunka során megnövekedett termelékenységről számol be, mivel személyre szabhatja munkakörnyezetét a fókusz és a hatékonyság maximalizálása érdekében.
3. Tehetség szerzés és -megtartás: a hibrid munkalehetőségek felkínálása sokféle tehetséget vonzhat, és megtarthatja a tapasztalt alkalmazottakat, akik értékelik a rugalmas munkaszervezést.
4. Költségmegtakarítás: a vállalkozások csökkenthetik az irodaterületet, ezzel a rezsiköltségeket, optimalizálhatják az erőforrásokat, miközben megtartják az irodai környezet egy részét.
5. Hívogató iroda: a megmaradt iroda terek kialakítására, fenntartására arányaiban nagyobb összeget lehet  - és kell is - fordítani, ezáltal olyan funkcionális, de hívogató munkahelyeket lehet létrehozni, melyek olyan előnyöket kínálnak a munkavállalóknak, amiket az otthoni környezetben nem lehet kialakítani.
 
A hibrid munkakörnyezet kialakításához meg kell birkózni néhány kihívással.
A hatékony kommunikáció fenntartása hibrid munkakörülmények között külön erőfeszítéseket igényel, beleértve a digitális eszközök használatát, a rendszeres bejelentkezéseket és az egyértelmű kommunikációs csatornákat.
Elengedhetetlen annak biztosítása, hogy mind a home officeban ülő, mind az irodai alkalmazottak egyformán értékelve és a folyamatokba bevonva érezzék magukat.
 A megbízható és felhasználóbarát technológia elengedhetetlen a zökkenőmentes együttműködéshez és az erőforrásokhoz való hozzáférés megkönnyítéséhez, helytől függetlenül.
Az erőforrások biztosítása mellett képzésekkel kell segíteni alkalmazottakat az új technológiák használatához és az  új kommunikációs módszerekhez való alkalmazkodáshoz. A pandémia alatt rengeteg vicces videó keletkezett, ami az online kommunikációs csatornák “nem megfelelő” használatából eredt.
 
A hibrid irodák alapvető változást jelentenek a munkához való hozzáállásunkban, dinamikus és befogadó munkakörnyezetet kínálva az irodákban. E modell elfogadásával a vállalkozások felszabadíthatják munkaerőjükben rejlő lehetőségeket, növelhetik a termelékenységet, és olyan kultúrát hozhatnak létre, amely a személyes jólétet és az együttműködést egyaránt előtérbe helyezi. Miközben a változások izgalmas korszakában élünk, a hibrid munkastílus alkalmas arra, hogy újradefiniálja azt, ahogyan dolgozunk, összedolgozunk és szellemi termékeket hozunk létre a modern világban.
 
A hibrid irodák kialakítására a Sedus tervezői a Se:lab család bútorait kínálják. A Sedus folyamatosan figyeli, követi és alakítja az irodai trendeket. A Se:lab mobil bútorai jól használhatók agilis munkaterekben is, minimál dizájnja könnyen beilleszthető a legtöbb modern irodába.
Az Office and Lockers Kft a Sedus hivatalos magyarországi partnere. Bemutatóterem: Budapest Nádasdy utca 15/B.